Αδρή κινητικότητα
- Σκάλες με πόδια εναλλάξ χωρίς υποστήριξη
- Ποδήλατο με βοηθητικές ρόδες
- Επιδέξιος στα εμπόδια και τρέχοντας και με το ποδήλατο (τρίκυκλο)
- Στέκεται παρατεταμένα στο ενα ποδαράκι και κάνει κουτσό επιτόπου
- Σκύβει με τα γόνατα τεντωμένα, κάθεται οκλαδόν
- Μεγάλη επιδεξιότητα στα παιχνίδια μπάλα (μήλα κλπ)
|
Λεπτή κινητικότητα
- “περίτεχνες’ κατασκευές με κύβους (γέφυρες, σκάλες)
- Μιμείται κινήσεις δακτύλων
- Αντιγράφει 4-6 γράμματα, ζωγραφίζει σπίτι, παιδάκι με χέρια – δάκτυλα
- Δηλώνει τι θα ζωγραφίσει
- Ξέρει τουλάχιστον 4 χρώματα
|
Ακοή Ομιλία
- Γραμματικά σωστός λόγος, πλήρως κατανοητός από τρίτους, με λίγες φωνολογικές-αρθρωτικές ανωριμότητες
- Σωστή χρονική αλληλουχία γεγονότων
- Ξέρει και τη διεύθυνσή του
- Ρωτάει συνεχώς για καινούργιες έννοιες
- Αφηγείται ιστορίες συγχέοντας πραγματικότητα και φαντασία
- Λογοπαίγνια-εξερευνεί το λόγο-χιούμορ
- Τραγουδάει σωστά ολόκληρα παιδικά τραγούδια
|
Κοινωνική Αλληλεπίδραση και Παιχνίδι
- Τρώει μόνος του, σερβίρεται, γδύνεται, ντύνεται, πλένει χέρια, δόντια, καταφέρνει κουμπιά, όχι κορδόνια. Ανεξάρτητος
- Μαλώνει με τους συνομήλικους και αυθάδης στους ενήλικες
- Χιούμορ – φανταστικό παιχνίδι ρόλων, μασκάρεμα – πριγκίπισσα, αστυνόμος κλπ
- Κατασκευές εκτός σπιτιού με οποιαδήποτε υλικά
- Συνδιαλέγεται και με συνομηλίκους και με ενήλικες (λιγότερο εκρηκτικός, επιθετικός)
- Αντιλαμβάνεται να περιμένει τη σειρά του στο παιχνίδι
- Στενοχωριέται με το κλάμα των άλλων
- Αντιλαμβάνεται πλήρως παρόν, παρελθόν, μέλλον
|