Fani Theoharopoulou

Η αισθητηριακή ολοκλήρωση (μέθοδος SI ),είναι μία προσανατολισμένη διαδικασία επεξεργασίας, και αντιληπτικής εκπαίδευσης του εγκεφάλου, που αποκοπεί στη λήψη αισθητηριακής εμπειρίας του ατόμου , με λιγότερη έμφαση στη λήψη γνωστικών πληροφοριών.
Η θεραπεία βασίζεται σε παρεμβάσεις που παρέχουν στο παιδί την ικανότητα να επιλύσει προβλήματα συνειδητά. Η συνεχής ανατροφοδότηση και η σωστή αναγνώριση σημάτων από τον εγκέφαλο βοηθάει το παιδί να επιλέξει τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές κίνησης ώστε να εκτελέσει το έργο του (Fisher,Miller.,(1992), Sensory integration therapy).

Σύμφωνα με τη θεωρία του κινητικού ελέγχου και τη θεωρία της κινητικής μάθησης, η κωδικοποίηση των πληροφοριών στον εγκέφαλο που πραγματοποιείται μέσω των βασικών γαγγλίων και της παρεγκεφαλίδας επιτυγχάνεται ύστερα από μακροχρόνια πρακτική.

Μόλις αυτά τα ερεθίσματα καθιερωθούν μέσα από την πράξη, το παιδί είναι σε θέση να ενσωματώσει τις ήδη αποκτημένες ενέργειες σε ακόμα πιο σύνθετες κινήσεις.
Ο προσδιορισμός και η φύση της νευρομυικής ανεπάρκειας σε παιδιά με ελάχιστη εγκεφαλική δυσλειτουργία είναι δύσκολη, αν όχι αδύνατη, εργασία. Οι διαδικασίες ελέγχου του εγκεφάλου είναι πολύπλοκες και εξαρτώνται από την ολοκληρωμένη λειτουργία των αισθητήριακών, γνωστικών και κινητικών δεξιοτήτων του παιδιού (Ayeres,Jean.,(1979),Sensory integration and the child. Los Angeles, εκδ: Western Physhological Services).