Fani Theoharopoulou

Θεραπεία κι αποκατάσταση παθήσεων Σπονδυλικής Στήλης

Πριν λίγα χρόνια η χρήση κηδεμόνα , η απλή γυμναστική, αθλήματα όπως η κολύμβηση θεωρούνταν στη χώρα μας  ΔΥΣΤΥΧΩΣ οι μόνες θεραπείες για τις παθήσεις της σπονδυλικής στήλης.

Η συνεχώς εξειδίκευση των σημερινών φυσιοθεραπευτών η διερεύνηση και η κατανόηση του κεντρικού νευρικού συστήματος, οι σύγχρονες έρευνες, η αναζήτηση και η αγωνία των γονιών οδήγησαν σε μία πλέον ΟΛΙΣΤΙΚΗ αντιμετώπιση των ορθοπεδικών προβλημάτων στην παιδική και εφηβική ηλικία.

SCHROTH METHOD

 Εφευρέθηκε το 1930_Katharina Schroth

Περιλαμβάνει:

  • Εξατομικευμένο ασκησιολόγιο
  • Τρισδιάστατη αυτοδιόρθωση της σκολιωτικής στάσης (3D auto correction-self elongation)  
  • Στροφική αναπνοή (rotational Angular Breathing)
  • Προσαρμογή της θεραπευτικής κίνησης σε καθημερινές δραστηριότητες (ADL, Activities of Daily living)

Μελέτες έδειξαν σημαντικά αποτελέσματα :

  • Μείωση πιθανότητας επιδείνωσης του κυρτώματος Σ.Σ.
  • Μείωση της γωνίας cobb
  • Βελτίωση της στροφικής λειτουργίας κορμού και Σ.Σ.
  • Μείωση πόνου
  • Αύξηση λειτουργικότητας της καθημερινότητας
  • Βελτίωση της αναπνευστικής λειτουργίας (έκπτυξη θώρακα, ενδυνάμωση μυών αναπνοής επικουρικών και βοηθητικών)
  • Περιορισμός της επίπεδης πλάτης

 

Η νευροξελικτική αγωγή - Bobath είναι μία μέθοδος που χρησιμοποεί πολλά εργαλεία στην αποκατάσταση των παθήσεων Σ.Σ.

 

  1. εκπαίδευση του ΚΝΣ (κεντρικού νευρικού συστήματος) για τη σωστή στάση του σώματος και τη βάση στήριξης (τυχόν αποκλίσεις και στις ποδοκνυμικές)
  2. Ευθυγράμμιση και σωστή φόρτιση σε όλες τισ αρθρώσεις του σώματος και ιδιαίτερα στους άκρα πόδας
  3. Αναπνευστική φυσικοθεραπεία - για αποφυγή αποκλίσεων στο θωρακικό κλωβό
  4. Ενίσχυση της λειτουργικότητας - ένταξης του παιδιού σε θεραπευτικές αθλοπαιδιές (π.χ. θεραπευτική κολύμβηση, ιππασία, ψυχοκινητικές ομάδες εκπαίδευσης)
  5. Ελαχιστοποίηση του πόνου
  6. Διαμόρφωση κι εκπαίδευση ΚΝΣ για τη διατήρηση των κυρτωμάτων της Σ.Σ.
  7. Εκπαίδευση τησ οικογένειας και του παιδιού στο ατομικευμένο και ειδικό ασκησιολόγιο - πρόγραμμα για το σπίτι
  8. Προσαρμογή του οικιακού περιβάλλοντος κι εξοπλισμού (π.χ. γραφείο - καρέκλα, τσάντα) τροποποίηση του καθημερινού προγράμματος του παιδιού.